Uprchlická krize očima naivní holky

23. dubna 2016 v 22:44 | Kyky |  Ze života
Než mě začnete lynčovat, zkuste se, aspoň malinko, nad tím zamyslet. :)
Původně se jednalo o úvahu do hodiny politologie, ale nedalo mi to a rozhodla jsem se, že to zveřejním i tady.

Když se řekne uprchlická krize, tak si v současné době asi každý představí skupinku mladých mužů z oblasti Sýrie či Afganistanu, jak se snaží dostat do Evropy. Můžeme si také představit teroristy a teroristické útoky v Paříži či Bruselu. Tohle vše má dva společné prvky a těmi jsou strach a nenávist. I média nás v tomhle postoji kolikrát utvrzují, avšak já si myslím, že to není ten nejlepší postoj. Netvrdím, že nemám strach ze skupinky dvacetiletých mužů ze Sýrie, které bych za pár měsíců mohla potkat na ulici, ale stejný strach mám ze skupinky kluků, kteří se schází u nás na hřišti a popíjí alkohol, z kluků, které znám od malinka. Tím chci poukázat na to, že sice se teď mluví o nebezpečí ze strany uprchlíků, ale to neznamená, že nebezpečí ze strany našich občanů vymizelo.

Ale abych se vrátila zpět k tématu, ráda bych vám převyprávěla jeden článek, který jsem četla, a který významně změnil můj názor na uprchlickou krizi. V daném článku vypráví slečna své zkušenosti z uprchlického tábora, kde několik měsíců pracovala jako dobrovolnice. Jak sama uvádí, vstupem do tábora se dostáváte do jiného světa. Do světa, který nám média moc neukazují. Dostanete se do světa plného nehygienických podmínek, do světa nemocí a utrpení. Když jsem ten článek četla, hrozně jsem ji obdivovala. Nesesypala se, když slyšela příběhy dětí, jak se dívaly na rodiče, které vojáci popravili. Neumím si a ani nechci si představovat, jak se museli cítit. Proč média neříkají nic o tom, že v každém táboře je několik dětí, které viděly umírat rodinu? Proč neřeknou, že v táboře v noci není slyšet nic jiného než dětský křik hrůzy poté, co se dětem zdají noční můry a znovu vidí ty strašlivé obrázky?

Osobně mě napadlo, že je to jen manipulace, abychom zaujali postoj, že každý uprchlík je terorista, co nás chce zabít nebo nám chce znásilnit dcery, manželky či přítelkyně. A k tomuto postoji mě nevede jen zmíněný článek, ale rozhovor s jednou rodinnou přítelkyní, která žije v Německu, dá se říct, že žije i ve velkém městě. Ptala jsem se jí, jak to tam vypadá, jestli jsou opravdu všude nebezpeční uprchlíci. Odpověděla, že uprchlíků tam je celkem dost, taky přiznala, že svou mladší dceru raději nikam nepouští samotnou, a že všem třem dětem koupila pepřový sprej, jen pro jistotu. Ale zároveň zmínila fakt, že i když tam potkáte dost imigrantů, tak konflikty a kriminalita zas o tolik nevzrostla. Připustila, že v Berlíně by to mohlo být jiné, ale u nich je relativní klid. Takže kde je pravda? Já spíše budu věřit tetě než zprávám, o kterých víme, že vše nafukují.

Závěrem bych řekla, že rozhodně nechci brát problémy a teroristické útoky s pojené s migrační vlnou na lehkou váhu. Opravdu to není sranda a možná hrozí teroristické útoky i nám, ale jako celkem tolerantní člověk bych uvítala, kdyby společnost přijala fakt, že je sice nutné bojovat proti terorismu, že by bylo lepší imigranty nepouštět do Evropy, taky akceptuji názory, že muži, kteří jsou zde a bojují za to, aby zde mohli žít, by měli spíše bojovat doma a snažit se ze své země udělat lepší místo. Ale jednou nám vláda uprchlíky pustila do Evropy, a proto musíme vzít v potaz, že sem krom těch agresivních mužů, které vídáme ve zprávách, pustila i děti s posttraumatickými syndromy, pustila sem děti, které potřebují naší pomoc a nezaslouží si, abychom je zavrhli jen kvůli tomu, odkud k nám přišly.

Kyky
 

15 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Silent Shadow Silent Shadow | Web | 24. dubna 2016 v 8:48 | Reagovat

Zajímavý článek, nutí k zamyšlení.

2 surpan surpan | E-mail | Web | 24. dubna 2016 v 9:31 | Reagovat

Nad celou věcí se musí víc přemýšlet, často jsou nám nuceny extrémy z obou stran, které jsou bez rozmyslu sdíleny na sociálních sítích. Řadím se spíš mezi odpůrce přijímání migrantů, ale některé názory těch nejzarytějších odpůrců, jsou neskutečné a připomínají mi Německo před druhou světovou. Řešením podle mého je nelákat na štědré sociální dávky a vybudování uprchlických táborů na hranicích Evropy, kde budeme schopni poskytnout ubytování, stravu a bezpečí do doby, než pominou veškerá rizika. Prudce by pak klesly počty migrantů, najednou by se jim do Evropy nechtělo.
Jinak pěkné zamyšlení. :-)

3 signoraa signoraa | Web | 24. dubna 2016 v 10:09 | Reagovat

Tvůj článek opravdu nutí k zamyšlení. Řadím se také k odpůrcům přijímání migrantů, protože to není řešení. Ano, přijali jsme prověřené uprchlíky křest'anského vyznání, ale jak to dopadlo? I když jim bylo poskytnuto ubytování, strava, oblečení, asistenti, kteří se snažili je naučit naši řeč, aby se mohli lépe aklimatizovat, po čase odešli. Někteří to zkusili v Německu, další, kterým to holt nevyšlo, se raději vrací domů.
Vadí mi na tom to, že náš stát jim poskytl standard, na který u nás nedosáhne dost rodin, které bydlí v mnohem horších podmínkách a o spoustě věcí se jim může jen zdát. I tady jsou děti, které žijí mnohdy jen s mámou samoživitelkou a spoustu věcí nemají a nikdy mít nebudou. A co důchodci, z nichž někteří žijí na hranici bídy a nebo bezdomovci? Myslím si, že stát by se měl spíš postarat o své lidi, kteří by si určitě pomoci, která se dostala uprchlíkům, vážili více.
Omlouvám se, jestli můj názor vyzněl rasisticky, ale za rasistu se nepokládám. Podobný názor jako já sdílí i kamarád, který přišel před lety z Libanonu, naučil se naší řeč a pracuje tady.

4 Nancy Nancy | Web | 24. dubna 2016 v 10:21 | Reagovat

ja sa velmi tesim, arabi su omnoho viac sexy ako sedlac z ceska alebo slovenska.

5 Fredy Fredy | Web | 24. dubna 2016 v 11:02 | Reagovat

souhlasím snad už to není tak horké tak, jako dřív...

6 Kyky Kyky | 24. dubna 2016 v 13:12 | Reagovat

[2]: Naprosto s tebou souhlasím. Ti ekonomičtí migranti by si hodně rychle rozmysleli, zda sem jít nebo ne, kdybychom jim poskytli jen to nejzákladnější pro přežití.

[3]: Vůbec to nezní rasisiticky a chápu, co tím chceš říct a musím s tebou souhlasit. Za rasistu se nepovažuji, jsem taková, že bych všem nejraději pomohla a zajistila šťastný život, ale na prvním místě by opravdu měli být naši občané a až pak migranti, když to vememe z pohedu sociální politiky :)

7 Akim Akim | E-mail | Web | 24. dubna 2016 v 18:46 | Reagovat

Moc pěkný článek, ve kterém je spousta pravdy. Mě se dokonce zdá, že naše společnost, tím myslím tu českou se bohužel tak nějak divně zradikalizovala. Většinová společnost se na vše dívá černobíle, nemluvím jen o imigrační krizi, ale všeobecně. Jakmile někdo vyjádří svůj názor, hned je nařčen z extrémismu ať už z onoho, či tamtoho, všechno se moc hrotí, místo toho, aby se věci řešily.

8 Heyy Heyy | 16. května 2016 v 19:22 | Reagovat

Welcome TO my world, když už si sem cpeš angličtinu.

9 Kyky Kyky | 16. května 2016 v 19:40 | Reagovat

[8]: Hluboce se omlouvam, že tam mám chybu. Nikdo neni dokonalý, ale nemusíš být hned nepříjemný :)

10 nezenska-svine nezenska-svine | 7. června 2016 v 12:11 | Reagovat

Opravdová naivita sluníčkářského mládí.
Jsi ještě příliš mladá, abys mohla do důsledku chápat, co znamená jejich příchod v dlouhodobém důsledku.
Tady nejde o nějaký ezo mírový lásečkování, tady jde o holý fakty a je prostě faktem, že to bude špatný, protože oni už takoví jsou a s tímhle záměrem sem jdou a proto nelituju ani ty děcka - porostou totiž stejně a právě oni budou naším problémem.

11 Lokusta Lokusta | Web | 7. června 2016 v 14:02 | Reagovat

Máš to pekne (inteligentne) napísané. Len tak ďalej.

12 Lokusta Lokusta | Web | 7. června 2016 v 14:03 | Reagovat

[11]: Hoci nie so všetkým súhlasím.

13 Jana Jana | E-mail | Web | 7. června 2016 v 14:17 | Reagovat

Překrásné. Černobílý pohled Čechů je zlo. Ale těžko soudit z kanceláře nebo tepla domova ...

14 A. A. | 7. června 2016 v 16:31 | Reagovat

[10]: Teda, to je hustý, tenhle komentář. Naprosto shrnuje všechno, čím opovrhuju, to pitomé "jsi mladá, tudíž blbá" a zároveň ten černobílý postoj - všichni jsou špatní, nelitujte je, postřílejte je. Hnus.
Jinak článek skvěle napsaný, nesouhlasím se vším, ale dobrá práce.

15 Tori.U Tori.U | Web | 7. června 2016 v 16:31 | Reagovat

Já se snažím na téma uprchlíků a islámu být neutrální, přestože se přikláním spíš k jejich přijetí. Pokud jsem sama nečetla Korán a nevím, o co jde, neznám nějaké ty lidi osobně, nechci se vměšovat.

16 Van Van | Web | 7. června 2016 v 18:10 | Reagovat

[6]: Dobře řečeno. Nechybí ti zdravý náhled.
[2]: Taky si myslím.

[3]: Tohle je normální zdravý názor, jaká rasistka. Fakt je, že v této zemi je spousta rodin, žijících na hranici nebo pod hranicí bídy, důchodci, kteří si nemůžou koupit ani léky a bezdomovci, kteří skončili na dlažbě ne ze svého vlastního přesvědčení. Jenže nejsou mediálně zajímaví a tak se byty poskytují jen vybraným atraktivním jedincům. Kteří na takové byty pochopitelně kašlou, protože očekávali nejspíš dům s rozlehlou zahradou.
[10]: Zdá se, že v tomhle případě nejde o sluníčkovou naivitu naivního mládí, ale o pokus podívat se na problém z více stran.
Nicméně, fakt je, že tenhle problém by se neměl zvrhnout v celoevropský problém, proti kterému by druhá světová byla čajíček. Bohužel to vypadá, jako by mocní tohoto světa totálně zešíleli.

17 I am Jane I am Jane | Web | 7. června 2016 v 18:50 | Reagovat

Já jsem imigranty litovala jen ze začátku, ale tedˇ bych je všechny nejradši poslala bez milosti zpátky tam kam patří!!!

18 Cinereo Cinereo | E-mail | Web | 7. června 2016 v 19:27 | Reagovat

Na tohle je podle mě každý z nás malá kapacita - neříkám, že nemá právo se k tomu vyjádřit, to je v pořádku, ale je nutné vidět ten problém komplexně.

V našich očích je Evropa zkrátka jedna obrovská dojnice, z níž se dá čerpat donekonečna. Ale tak to není.

Ve skutečné Evropě, ve které se už teď jede na dluh příštích generací, není zkrátka možné přijmout takové množství lidí bez potřebných znalostí, dovedností.

Podívejte se na přednášky Petra Robejška nebo Václava Cílka (který je v současné době směřován k ocenění prezidentem, mimochodem). Oni to vidí střízlivýma očima, podávají všemožná odůvodnění. Chce to jen se zamyslet.

19 Anita Barrasa Anita Barrasa | E-mail | Web | 7. června 2016 v 19:57 | Reagovat

Zajímavé zamyšlení, myslím, že by každému jen prospělo, kdyby se na tuto problematiku zkusil podívat z více úhlů a ne jen přijímal to, co nám podávají média. Já osobně nevím, co si o tom mám myslet, jestliže nevím všechny podrobnosti. Byly tady sice teroristické útoky, ale věřím, i když jsem možná naivní, že každý migrant není terorista...

20 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 7. června 2016 v 20:50 | Reagovat

"...zas o tolik nevzrostla" Takže vzrostla.

21 JB JB | 7. června 2016 v 21:18 | Reagovat

Přečetl jsem o tom spoustu článků a pořád nevím, jen se z toho stalo politický téma, podnět k demonstracím a stupňování nenávisti mezi lidmi. Viděl jsem kousek nějakýho dokumentu, kde přivezli pár imigrantů do jedné menší vesnice u nás a největší obava lidí byla, že se to bude stupňovat. Že teď přijali 10 lidí a později se budou přidávat další. Nikdo se nikoho neptal a přidělil je tam s tím, že jsou z těch slušných. Ti lidi se ale bojí, vyhýbají se místům, kde žijí. Vzniká to pnutí, je to jiná kultura. A jak zní ta známá nadsázka: Já jsem pro, aby tady byli, ale nastěhujte si je k sobě někdo jinej...
Nevím. Není to černobílý. Vláda by měla vědět, EU by měla vědět, ne my tady na blogu :-)

22 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 7. června 2016 v 23:52 | Reagovat

Tenhle článek se mi hodně líbí, mám totiž hodně podobný názor, díky němuž se v době největší migrační vlny můj byt přeměnil ve skladiště humanitární pomoci hlavně pro děti. Na facebooku byla svého času i skupina Mléčný bar v Bapske, která dávala dohromady sunary a lahve. Vidět děti, které se narodily na pásu půdy v zemi nikoho mezi hranicemi... to hodně s člověkem zacloumá. Kamarádka patří mezi ty, co se uměly sebrat a jet přímo na místo a nesmírně ji za to obdivuji. Ještě víc ji obdivuji za to, že se dokázala z toho nesložit.

23 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 8. června 2016 v 13:33 | Reagovat

[10]: Odsuzovat na základě mladá- blbá. Nu což, vrať se do vysoké školy života. Hehe.

[17]: Bez milosti a radši ještě postřílet! Preventivně! Allahu akbar! Jak nás to učili naši bratři v Allahu! Není- liž pravda? *mrk mrk*

24 Kyky Kyky | 23. července 2016 v 23:49 | Reagovat

[10]: Každý máme nějaký názor, takže i za tenhle ti děkuji :)

[13]: Souhlasím, dokud si to člověk nevyzkouší na vlastní kůži, nemá cenu dělat striktní závěry, či něco/někoho odsuzovat.

[20]: Netvrdím, že nevzrostla, ale všude jen slyšíme, jaký dělají uprchlíci bordel, jak devastují města... A na fakt, že to nemusí být úplná pravda jsem se, touto větou, snažila upozornit :)

25 andsowhat andsowhat | 9. srpna 2016 v 10:14 | Reagovat

Zajímavý článek. Líbí se mi, že jsi se nebála zveřejnit názor na tak citlivé téma, jako je tohle. Myslím, že spousta lidí se bojí ten názor vůbec utvořit. A asi k nim patřím i já. Absolutně totiž neutším, co si o tom myslet!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama