Do Německa za delfínama

12. července 2015 v 14:27 | Kyky |  Ze života
Jako milovnice léta, moře a rovníkové oblasti mě velmi nadchl odkaz na jednu zoo v Německu. Jedná se o zoologickou zahradu v Norimberku. Jsou jedni z mála, kteří mají velké a nádherné delfinárium v Evropě. (Krom zoo stojí za navštívení i samotná část starého Norimberku. Takže to rozhodě není výlet na jeden den.)

My vyjeli asi v půl 7 ráno a odpoledne jsme byli již na místě, asi 15 minut vlakem (MHD) od Norimberku. Ubytovali jsme se v jednom rodinném penzionu a hned vyrazili do Norimberku. Na hlavním nádraží jsme se okamžitě, úspěšně zamotali. Samotné nádraží má tři patra a plno krámečků (ať už těch s "cetkami" nebo s jídlem).

Stará část města byla úchvatná, ale nepočítejte, jako v Praze, s tím, že jsou všude stánky a "Vietnamci". Měli jsme celkem v jednu chvíli problém najít obyčejný krámeček, kde bychom si koupili láhev s vodou a to hlavně v okolí hradu.

Večer, kolem 7 hodiny, když jsme se vraceli zpět na pokoj, nás zradil jeden německý zvyk. Prostě se v 6 zavře většina obchodů (nemyslím zrovna stánky na hlavním nádraží, ale třeba jeden menší lidl) a my byli bez pečiva. Zachránila nás až nějaká, skoro vyprodaná, pekárna.

Druhý den nás čekala konečně zoo. 13 eur za jednoho jako vstupné není zrovna málo, ale stálo to zato. Všechny výběhy pro zvířata byly obrovské, u medvědů, lvů či tygrů žádné sklo nebylo, takže se nám povedli i celkem pěkné fotky. Ale náš cíl cesty nás teprve čekal.

Delfinárium a 10 delfínů, kteří se radí předvádí. Jsou tři časy, kdy ošetřovatelé delfíny krmí. První, hned ráno spíše připomínal menší trénink. Až v poledne a k večeru přišel na řadu hlavní program. Delfíni se předváděli, seč mohli, aby dostali něco dobrého na zub. Největší zážitek nás však čekal až těsně před odchodem.

Delfíni dostali míče, aby si mohli sami hrát. My je pozorovali, jak si s míči hrají, jeden delfínek připlul k nám, a když mamka natáhla ruce, ten míč nám hodil. Tak jsme si jednou pinkli s delfínem. Mají to však velmi hlídané a během několika minut u nás stála ochranka a dívala se, co provádíme, abychom do laguny nehodili něco, co tam nepatří, či jinak neohrožovali delfíny.

Cestou domů jsme to vzali přes Alpy a já měla možnost vyfotit se v kroji.

Kyky

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.